Driving Dutch Design (DDD) helpt ontwerpers in het realiseren van een succesvolle onderneming. Vandaag was de kick-off van 2021. DDD is het professionaliserings- en netwerkprogramma van ABN AMRO, Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers (BNO) en Dutch Design Foundation (DDF). Door de krachten en netwerken te bundelen helpen deze partijen gedreven ontwerpers al acht jaar op weg in de wereld van het creatief ondernemerschap. Dit jaar vond de kick-off voor het eerst volledig online plaats.
Ben je benieuwd welke ontwerpers er dit jaar meedoen? De lichting van 2021 bestaat uit 23 gedreven talenten. Allen tonen ze hoge ambitie en hebben ze veelbelovende motivaties. Via een video-call hebben zij elkaar leren kennen, hun coaches ontmoet en hun eerste masterclass gehad. Een goed begin! De komende tien maanden zullen de Drivers deel uitmaken van maandelijkse masterclasses op het gebied van profilering, communicatie, financiering, bedrijfsvoering en presentatie. Daarnaast ontwikkelen zij zich persoonlijk met een ABN AMRO coach en werken ze in Bureau DDD aan een presentatie op Dutch Design Week 2021.
Hoewel de kick-off dit jaar voor het eerst online plaatsvond, was de pandemie vorig jaar al de aanzet voor de onvermijdelijke overgang naar een online programma. Juist in zo’n digitaal tijdperk bleek DDD voor de deelnemende ontwerpers van grote waarde. De drie initiatiefnemers hebben er alle vertrouwen in dat dit voor deze nieuwe lichting ook zo zal zijn. De komende tien maanden zullen zij er alles aan doen om hen te helpen bij het professionaliseren van hun ontwerppraktijk.
Kijk voor meer informatie en een overzicht van alle deelnemers en partners op drivingdutchdesign.nl